jak zaplatit daň z nemovitosti

* Ještě pořád jsem nedostal složenku k placení daně z nemovitostí, co mám dělat?

Poslední složenky byly finanční správou předány k doručení 20. 5. 2013 a doručené by měly být poštou schránek nejpozději do pátku 24. 5. 2013. Pokud vám složenka nebude doručená do 24. 5. 2013, kontaktujte územní pracoviště finančního úřadu, kde máte uložen spis k dani z nemovitostí. Tam zjistíte přesnou výši daně, kterou máte zaplatit.

* Já složenku ještě nemám, ale sousedka už ano. Jak je to možné?

Letos jsou nově složenky k placení daně z nemovitostí doručované plošně po území celé republiky, a nikoliv po regionech, jako dřív. Poplatníci daně z nemovitostí v určité konkrétní lokalitě tedy nedostávají složenky najednou.

* Jakým způsobem se může daň z nemovitostí platit?

Zaplacením složenky na poště, bankovním převodem nebo přímo v pokladně územního pracoviště místně příslušného finančního úřadu, které je uvedeno na alonži (oddělitelné části) každé složenky.

* Mám dvě nemovitosti (byt a garáž) v jednom kraji. Dostanu jednu nebo dvě složenky?

Dostanete jednu složenku, protože daňové povinnosti za všechny nemovitosti na území kraje byly sloučeny.

* Vlastním dům ve Středočeském kraji a chalupu ve Východočeském kraji. Kolik složenek dostanu?

Každý z finančních úřadů vyměřuje daň z nemovitostí samostatně v rozsahu své územní působnosti, tj. za příslušný kraj nebo hl. m. Prahu, a daň se platí na jeho účet, proto obdržíte dvě složenky.

* Jak zjistím, jestli nemám složenku s chybným číslem účtu?

Pokud vám nepřišel omluvný dopis z finanční správy (a ten už dostali všichni, kdo měli vadné složenky), máte složenku se správným číslem.

* Zaplatil jsem daň z nemovitostí na stejné číslo bankovního účtu jako v roce 2012. Bude to v pořádku?

Pokud jste zaplatil daň na stejný bankovní účet jako vloni, bude platba připsaná na váš osobní daňový účet a není potřeba ji opakovat. Nezapomeňte si ale pro budoucnost poznamenat nové číslo bankovního účtu pro placení daně z nemovitostí.

* Co mám dělat, když chci zaplatit daň z nemovitosti pomocí Home bankingu a nefunguje mi konstantní symbol 1149?

V případě převodu z bankovního účtu musíte použít konstantní symbol 1148.

* Zaplatil jsem složenku na poště. Pak jsem ale zjistil, že číslo účtu uvedené na složence bylo chybné. Co teď?

Pošta vám peníze vrátí. Zhruba do deseti dnů ode dne, kdy jste platbu na poště provedl, vám domů přijde výzva k vyzvednutí zaplacené částky.

* Vrátí mi pošta i poplatek za poslání peněz?

Ne, poštovní poplatek pošta nevrací. Pokud ale na kterémkoli územním pracovišti finančního úřadu předložíte originál ústřižku ze zaplacené složenky s chybným číslem účtu, proplatí vám ho.

* U jaké pošty mohu uplatnit nárok na vrácení uhrazených peněz?

Je možné si požádat na každé poště.

* Je nějaká lhůta, do které si musím o peníze na poště požádat?

Požádat si můžete do deseti let od chvíle, kdy jste složenku na poště zaplatil.

daně

[hana-code-insert name=’new portal seznam‘ /]

* Daň z nemovitostí jsem zaplatil bankovním převodem, ale na chybné číslo účtu, které bylo na složence.

Banka by vás měla informovat, že úhradu není možné provést. Lhůta, ve které banky tuto skutečnost sdělují, se liší. Nejjednodušší je informovat se přímo u vaší banky.

* Dostanu zpátky peníze za neprovedený bankovní převod?

Ano, ale musíte o něj požádat písemně na územním pracovišti příslušného finančního úřadu. V žádosti musí být vaše jméno, adresa, rodné číslo a číslo bankovního účtu, na který chcete poplatek vrátit. Kromě toho tam nesmí chybět potvrzení banky o výši poplatku, ze kterého musí být jasně patrné, že došlo k platbě na neexistující účet uvedený na chybné složence. Na dokladu tedy musí být uvedeno číslo neexistujícího účtu.

* Kdo všechny ty náklady navíc zaplatí?

Náklady na poštovné a za poplatek za neprovedený bankovní převod bude finanční správa nárokovat na firmě, která chybu způsobila tím, že natiskla na složenky chybná čísla.

* Daň z nemovitosti jsem zaplatil na chybné číslo. Teď čekám na vrácení peněz z pošty. Mění se pro mě nějak termín platby?

Ne, daň z nemovitostí musíte zaplatit do 31. 5. 2013. Správné číslo bankovního účtu je uvedené v omluvném dopise Finanční správy ČR i na nové složence, kterou jste stejně, jako všichni „situací postižení“ majitelé nemovitostí už obdržel.

* Platil jsem daň přímo na pokladně, ale nejsem si jistý, jestli číslo účtu bylo v pořádku.

V případě, že jste daň z nemovitostí uhradil přímo v pokladně územního pracoviště místně příslušného finančního úřadu, je vše v pořádku.

* Proč banka jednoduše nepřevede peníze místo chybného účtu na ten správný?

Protože ze zákona banky nesmí peníze převádět na jiný, než klientem zadaný účet. Podle ČNB není možné výjimku udělat ani v této výjimečné situaci.

 

Zdroj: Blesk.cz Foto:profimedia.cz


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno