bankovnictví
Zdroj obrázku: Анатолий Савицкий / Stock.adobe.com

„Číslo 15, přepážka 7.Doby, kdy jste kvůli převodu peněz ze spořicího na běžný účet museli chodit na pobočku banky, jsou už dávno pryč a ve světě dnes vládne digitální bankovnictví. Jaké trendy v posledních letech přineslo a z čeho se mohou klienti nejvíce těšit? 

Kapesní banka vítězí 

Ač každá banka nabízí různé služby, jedno mají společné – cíl zajistit klientovi maximální pohodlí. Jelikož telefon a jiná chytrá zařízení nosí zákazník neustále u sebe, většina bank se zaměřila především na rozvoj mobilních aplikací a v nich dostupných funkcí. Na začátku roku 2020 časopis Forbes publikoval výsledek velké porovnávací analýzy od společnosti Scott & Rose, kdy první příčku v kategorii počtu služeb obsadila MONETA Money Bank se svou aplikací Smart Banka, která k roku 2023 nabízí více než dvě stovky služeb a funkcí. Na jejich seznam a popis se můžete podívat zde. 

Bezpečně i bez hesla 

Zakládání běžných i spořicích účtů, statistiky příjmů a výdajů nebo třeba blokace karet jsou jen jedněmi z mnoha základních funkcí, které vám internetové bankovnictví poskytne. Chytré aplikace vám však nabídnou ještě něco biometrickou autentizaci. Při platbách telefonem vyžadujících ověření nebo při obyčejném přihlašování do aplikace se už nemusíte prokazovat heslem. Bohatě si vystačíte s otiskem prstu nebo funkcí rozpoznávání tváře. Nejenže si nemusíte lámat hlavu nad správnými přihlašovacími údaji či PIN kódem, ale pro podvodníky a zloděje je mnohem těžší dostat se k vašim údajům. 

Svěřte se do rukou virtuálnímu asistentovi 

Na pobočce banky jste často stáli s lístečkem v ruce a dlouhé minuty čekali, až na vás přijde řada. V rozpacích, abyste nezdržovali další ve frontě, jste poradce poslouchali jen na půl ucha a možná jste omylem kývli i na něco, čemu jste v tu chvíli dost dobře nerozuměli. I od toho tu je internetové bankovnictví s virtuálními asistenty. Ty vás provedou chodem aplikace, jejími jednotlivými funkcemi a v určitých odvětvích dokonce vzdělají. Díky neustálým pokrokům v oblasti umělé inteligence se navíc banky často obracejí k takzvaným chatbotům – robotům, kteří s vámi komunikují a odpovídají na vaše dotazy tak, jako by na ně odpovídal člověk. 

Platby rychle i bezkontaktně 

Zdaleka nejvyužívanější a také nejžádanější funkcí digitálního bankovnictví jsou různé možnosti plateb. Bezkontaktně zaplatíte například chytrým telefonem nebo hodinkami, stačí do nich nahrát svou kartu. Nespornou výhodou mobilního bankovnictví jsou také okamžité převody a placení online. Rychlost dodání peněz na účet protistrany závisí na jednotlivých bankách, ty české však odeslanou částku připíšou na účet příjemce už do několika málo minut. Platby do zahraničí banka vyřizuje zpravidla do jednoho až tří pracovních dnů. 

S rozvojem umělé inteligence se zákaznické služby bank i jiných institucí neustále posouvají. V posledních letech se orientace přesunula právě na usnadnění funkcí a lepší dostupnost informací. Mobilní aplikace a internetové bankovnictví totiž nepřinesly jen pohodlí, ale mnohdy i pomoc s porozuměním finančním záležitostem. 


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 100 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno